29 september 2009

Snutte till liten..

Idag har jag varit duktig och slutfört ytterliggare ett projekt som legat och väntat i korgen. Allt som behövdes göras var att fästa en tråd och jag förstår inte riktigt varför man inte gör det på en gång, men nu är det iaf gjort.

Mönster: Bunny blanket buddy, gratismönster från Lionbrand.
Garn 2: Restgarn, tror det är från Järbo, men är inte säker.
Garnåtgång: 10-15 g
Stickor: Stl. 5

Det var roligt att sticka något litet och enkelt för en gångs skull. Gjorde klart den på en eftermiddag, om man bortser från tråden som behövde fästas idag. Det ska egentligen vara ett par stygn för att markera nos och ögon, men kaninen såg bara galen ut efter mina broderiförsök så jag tog bort stygnen och bestämde mig för att det fick vara en snuttekanin utan ögon och nos. Jag tror inte att liten kommer att klaga..

Så här ser den ut.
(Ursäkta den risiga bildkvaliten, min mobilkamera har gjort sitt, jag uppdaterar nog inlägget längre fram med bättre bilder)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar