1 februari 2011

Plötsligt händer det..

Under dagens tur till Emmaus fann jag en härligt solgul t-shirt som jag genast ville göra blöja av och när jag sen såg trycket var jag tvungen att köpa med den hem.
Nu har Trollungen en härligt solgul pocketblöja med texten "Plötsligt händer det" på rumpan, jag har fnissat mig igenom hela projektet. Vissa dagar är det extra roligt att sy blöjor!

Mönster: Darling Diapers Unlimited, Sidoknäppt pocketblöja
Storlek: Large
Material: Bomullstrikå utvändigt, bambuintervelour invändigt

tygblöja

För att slippa få med TRISS-loggon klippte jag ut "Plötsligt händer det" och gjorde en applikation av det.
Plötsligt händer det

3 kommentarer:

  1. Ha ha, verkligen en passande blöjtext.
    Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev! Funkar det med bomulltrikå utvändigt, behöver du ingen fuktspärr?

    SvaraRadera
  3. Till den här blöjan behövs en fuktspärr, jag använder en ytterbyxa av ull, men man kan även ha en ytterbyxa av PUL eller liknande.

    SvaraRadera