8 mars 2011

Använd det du har - Mars 2011 v.10

Förra veckan missade jag ju utmaningen helt, men nu är det Tisdag och veckans utmaning är redan klar, kanske hinner jag med ett till och kommer ikapp.

Den här veckan blev det ett blöjfodral som man lätt kan förflytta mellan de olika väskorna man har med sig när man ska iväg. En kompis visade ett liknande fodral från Satsumo som jag hade tänkt införskaffa, men när jag såg ett sytt fodral började kreativiteten snurra i huvudet och här är resultatet.

När jag klippt ut framsidan såg jag att det var en missfärgad rand längs ena sidan. I stället för att ta en ny bit testade jag att sy på en remsa av en stuvbit och fodret. Jag gillar både applikationer och lappteknik, men jag har svårt att våga testa när jag syr, men det här blev bättre än förväntat och jag hoppas att jag vågar igen.




Mönster: Eget, med inspiration från en annan syblogg och B.box
Material: 
Yttertyg - Bomullsväv från Panduro, jag köpte på mig en stor bit vid fjolårets rea
Foder - Ett gammalt trasigt lakan jag hittade i mammas gömmor för en tid sedan
Fickor - Gamla jeans
Knapp - KAM
Storlek: Rymmer utan problem ett paket tvättlappar och några blöjor (ca 25*17 cm ihopvikt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar