16 juli 2011

Plånbok..

Jag har länge varit i behov av en ny plånbok och ikväll har jag äntligen tagit mig i kragen och börjat sy på en prototyp. Det här är inte det vackrast av alster jag har gjort, om man ser till tekniken, men prototypen är färdig och jag är redo för att sy en ny. Det blir aldrig riktig som man tänkt och det ska bli skönt att få göra om, göra rätt. Den här får gå till Trollungens leklåda, hon kommer att bli överlycklig över en egen plånbok att plocka i/ur.

Jag inser att jag måste öva mig på att sy på kantband, det är en teknik jag ännu inte behärskar, inte för fem öre.



Mönster: Eget
Material: Bomullsväv från Panduro & Åhlens

2 kommentarer:

  1. Verkligen fin! Underbar kombination av tyger och väldigt praktisk verkar den vara.

    SvaraRadera
  2. Underbart tyg, lilla trollet blir nog jätte glad.

    SvaraRadera