11 december 2011

Ett, två, ett kalendrar..

Jag är ingen bokbindare som min duktige kurskamrat, men när jag insåg att jag var i behov av en kalender inför nästa år, att jag dessutom inte orkade gå till bokhandeln och köpa en, det tar mig timmar att välja ut en bra kalender, kraven är höga och ingen duger, fick IF Metalls medlemskalender duga. En stund senare kom jag på att jag kunde klä den i tyg och skapandet var igång. Så roligt och kalendern är numer både hållbarare och snyggare. Och när jag ändå höll på var jag tvungen att klä in en till.
Den beigea är klädd i ett bomullstyg som en gång varit en gardin. Den blå är från en bit textilvaxduk som en gång skulle bli en väska som aldrig blev, den fick även en liten KAM-knapp så kalendern inte bläddrar upp sig i tid och otid.

IF Metall medlemskalender

klädd kalender

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar