8 juli 2012

Lapptäcke

Äntligen har jag och symaskinen hittat tillbaka till varandra. Jag började lätt genom att göra klart lite gammalt som släpar efter, sen unnade jag mig ett valfritt projekt. Ett lapptäcke kom till liv, till Trollungen var det tänkt, men blev nog i minsta laget. Jag får sy ett nytt i större storlek och byta när hon sover för hon släpper nog inte detta ifrån sig frivilligt, det passar ju perfekt i hennes koja.

Lapparna är alla återbruk, 100% bomull från gardiner och lakan. Baksidan är i grön fleece. Det är något magiskt som händer när man börjar sy ihop lapparna och jag kommer nog aldrig ledsna på lapptäcken. Jag måste bara våga kliva ur bekvämlighetszonen och missmatcha ännu mer. Min hjärna vill gärna sätta allt i ordnade rader och mönster, något som inte riktigt passar den typen av lapptäcken jag vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar