1 november 2009

Amigurumi..

Jag hoppas att jag har stavat rätt på amigurumi, ett krångligt, men roligt ord.
Efter att gallerfilten blev klar fick jag mycket garn över och ville göra en matchande leksak till. Eftersom jag just nu har hittat det roliga i virkning bestämde jag mig för att ge mig på en amigurumifigur. Efter lite letande på ravelry snubblade jag över Charly Seahorse och blev fullkomligt förälskad. Jag hade gärna gosat ner mig i soffan och arbetat på Charly hela dagen, men plikten kallar och jag måste nu göra mig redo för en tur in till stan.

Jag fick en kommentar tidigare idag om var man hittar mönstret på Ryssmössan. Det är ett gratismönster från Järbo och mönstret hittar du på deras hemsida eller som pdf här.
Mössan är riktigt härlig och värmer gott på vintern, kanske lite stickig om man är känslig, men det går ju alltid att fodra med ett tunt lager fleece. Dessutom är den enkel att sticka och otroligt rolig! Det är så kul när man ser mönstret växa fram.

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar