2 januari 2009

Det går framåt..

Jag måste börja med att säga att det är så mycket roligare att börja sticka sockor från tårna. Det kommer jag att göra fler gånger.
Arbetet går framåt och jag är nu på rad 12 i main chart. Det går dock inte att fånga flätorna på bild än, men när jag stickar ser jag dem sakta växa fram. Jag hoppas att färgerna i garnet inte ska dämpa dem alltför mycket, men jag kände att det kunde vara bra att använda det jag redan har hemma ist för att köpa på mig nytt. Garnet är Mini Raggi från Järbo, färgen tror jag har utgått och jag stickar med stl. 3. De blir något bredare än det är tänkt tror jag, men det är så jag vill ha det.
Nu ska jag ta och laga lite mat, sen kommer gästerna.

1 kommentar:

  1. Den var superkul att sticka men det var inte lätt till en tax, de har ju lite konstiga propotioner! Fick sticka storlek large. Skulle ha varit betydligt enklare att sticka till vår lilla hund en border terrier men hon fryser inte!
    Du har kommit långt med sockarna, jag har bara hunnit några varv än!

    SvaraRadera