11 juni 2009

Det går framåt..

Det går framåt med skötväskan och även om det är lite pill så är det kul och jag får verkligen utmana mig själv. När det kommer till de flesta handarbeten jag pysslar med så är jag självlärd och arbetar på känsla, oftast går det bra, men det kan även flyga saker runt mig när det går mindre bra. Den stora utmaningen för mig med denna väska är fodret som ska quiltas fast. Jag har aldrig tidigare quiltat och har bara en svag aning om vad detta innebar, men jag tror att jag fick till det trots allt och vandrar sedan vidare med nya erfarenheter i bagaget.

Nu får väskan pausa ett ögonblick, jag måste fundera hur jag ska lösa det med band och dragkedja. Min väska är inte i samma storlek som orginalmönstret och då krävs det att jag tänker till ett varv extra, eller två..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar