7 juni 2009

Klipper ut bit efter bit..

Jeansen får ligga på hyllan ett par dagar. Jag tror att jag vill ha mudd i midjan ist för det hårda jeanstyget, men jag har ingen mudd hemma så jag måste inhandla det under veckan.

Eftersom suget att sy fortfarande är stort påbörjade jag ett lapptäcke, äntligen. Det här är något jag velat göra i många, många år och nu blev det äntligen av. Designen är min egen, men jag har hämtat inspiration på massor av hemsidor där människor visar sina alster.

Nu när det är mitt första försök att ge mig på lappteknik valde jag att använda tyger jag redan har hemma, gamla lakan, ist för att köpa på mig nytt. Vi slänger alltför mycket i vårat lyxsamhälle och det är mycket som man kan använda. Jag är så trött på denna konsumtion!!

Eftersom jag ännu inte har någon stållinjal får jag klippa ut varenda bit (närmare 200 st). *pust* Men jag tar det pö om pö så kanske det går relativt lätt. Ska ut i garaget senare och kika om S har någon stållinjal jag kan låna.

Hoppas att ni får en fantastisk dag & glöm inte bort er rätt som svensk medborgare, Gå och rösta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar