5 november 2009

Åkpåse i fleece..

Inlägget uppdaterat med bilder 2010-01-17
Det börjar bli dags att lägga ut ett inlägg om åkpåsen. Jag har haft svårt att få till bilder på den inne i höstljuset som kräver blixt. Färgerna blir inte alls bra, men jag har inte riktigt mod att släpa ut vagnen bara för att fota åkpåsen. Grannarna lär ju tro att jag blivit tokig. Jag får uppdatera med bättre bilder senare i vintern när vi använder åkpåsen.

Tanken med åkpåsen är att den inte skulle bli för stor i vår vagn då de flesta åkpåsarna ute i butikerna kändes gigantiska. Jag hade även svårt att hitta en åkpåse som tilltalade mig och då känns det omotiverat att betala 500:- och uppåt.

Jag har gjort påsen lite större än nödvändigt med förhoppning om att den kommer att fungera hela våren också. Jag vill att den ska vara såpass stor att jag kan flytta över den till sittdelen senare. Då har jag tänkt att jag gör öppningar i ryggen för selen i vagnen, men det kändes onödigt att göra dem just nu.

Jag funderade länge på om jag skulle sy i en dragsko vid öppningen, men slutligen kom jag fram till att jag ville ha den utan. När jag bäddade med den i vagnen kändes det så mysigt att kunna vika upp kanterna för en mer ombonad känsla.

Mönster: Fragment 16
Storlek: 100 x 50 cm
Tyger: Röd och blå Fleece
Övrigt material: Dragkedja, röd 35 cm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar