22 november 2009

FO 2009: Ryssmössa

Nu är systers mössa klar och hon längtar efter kylan och snön så hon kan bära den. Jag tycker att det är så kul att sticka dessa mössor och nu när jag gjort min andra har jag förbättrat mönstret något så det passar mig bättre och då är den ju självklart ännu roligare att sticka. En till ligger redan på beställning från min andra syster som också vill hålla sig varm om öronen i vinter..

Jag har valt att sticka mössan på rundstickor då jag tycker att det är lättare samt att det blir mycket finare när man slipper en söm mitt bak på mössan. För att inte få det ojämnt när man byter färg har jag använt mig av traveling jogless stripes, för beskrivning se här.

Mönster: Ryssmössa i Lovikka, Järbo Garn se här
Garn:
Järbo Lovikka svart, ca 130 g
Järbo Lovikka mörklila, ca 70 g
Järbo Tindra, ca 50 g
Stickor:
Symfonie wood rundsticka stl 5
Symfonie wood rundsticka stl 4

ryssmössa


ryssmössa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar