3 februari 2010

FO 2010: Babyhjälm

Häromdagen rensade jag i projektkorgen och hittade denna hjälm som nästan var klar. Återigen var det bara ett par trådar som skulle fästas och ena knytbandet skulle virkas. Så typiskt mig att lägga undan projekten när trådarna ska fästas.

Jag minns inte vilket mönster jag har använt, men det finns ju en uppsjö av liknande modeller. Jag tror att det är ett gammalt mönster a´la 80-talet från Marks & Katten.

Den är stickat i det UNDERBARA regnbågsgarnet, min favorit just nu. Garnet har jag fått den stora äran att färga själv i regnbågens textilverkstad med handledning av den fantastiska Anne. Dessvärre tänkte jag inte till riktigt när jag var där så jag färgade alldeles för få nystan. Typiskt!

Garn: Egenfärgat regnbågsgarn
Garnåtgång: ca 25 g


Här är färgerna riktigt bra återgivna och som ni ser är det en härlig lyster i garnet, om än något förstärkt av blixten i denna bild.
Trött Trollunge agerar modell
 Vackrast är det som vi Älskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar