12 maj 2010

Kreativiteten har återvänt..

Det har inte varit mycket ruljans i min garnkorg den senaste tiden. Jag har undrat var kreativiteten har tagit vägen, jag har försökt att skaka liv i den, men utan resultat. En dag slog det mig vad som störde flödet - min citron. Slätstickning är inte alls min grej och jag har nu tagit beslutet att repa upp och göra en annan sjal till Farmor. Spetsstickning är det jag vill göra och nu letar jag mönster till detta fantastiskt solgula garn. Tips mottages tacksamt. (2 ply, 800 m)

Jag har varit sugen på att virka en till gallerfilt till Trollungen då jag älskar den vi har och den används dagligen. Jag inhandlade garn, men det kändes inte rätt. Inte med de färgerna så återigen repades ett arbete upp och i stället började jag virka dessa fantastiska afrikanska blommor. Nu fick jag även användning för alla min egenfärgade regnbågsgarner som länge legat i lådan och ropat på mig. Jag får förresten mycket kommentarer om min gallerfilt (Tusen Tack) och just nu håller jag på att gå igenom mönstret så det blir begripligt även för nybörjaren och snart hoppas jag att det kan publiceras, men det är lite läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar