30 oktober 2009

FO 2009: Gallerfilt

Nu är gallerfilten äntligen helt klar, t o m tvättad så den är redo att användas.
Jag är riktigt nöjd och älskar färgerna i filten. De är glada och inbjuder till skratt och leenden, men samtidigt inte skrikiga.
Jag har virkat filten efter eget huvud med hjälp av inspiration och hjälp från olika mönster och människor här på nätet.
Jag tänkte lägga ut mönstret senare om du vill virka dig en egen gallerfilt.

Mönster: Eget
Garn: Kinna Textil Cablé, 100% merc. bomull 12/6 
Färger: Grå 2121, Turkos 2706, Orange 2212, Grön 2706
Garnåtgång: ca 290 g
Filten storlek: 90 x 50 cm
Virknål: Stl. 3,0



2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Har du något mönster att dela med dig av? :)

    SvaraRadera
  2. Jag vill jättegärna virka en gallerfilt- har du lust att lägga ut mönsteret? Din är den finaste hemvirkade jag sett :).

    SvaraRadera