21 november 2010

FO 2010 - Trollungens ulltröja

Trollungens tröja är äntligen klar och ligger i skrivandets stund på tork. Jag tror att hon kommer att kunna ha den hela vintern och den är såpass tjock att den värmer gott och även står emot en del väta.
Jag gillar verkligen flätan fram och det blev snyggt när den går åt motsatt håll på vardera sida. Från början var det tänkt att tröjan skulle ha huva, men när garnet inte räckte och jag insåg att det är smidigare utan både huva och krage när overallen ska på så blev den utan. Sömmen i armhålan är fullt duglig, men till nästa gång ska jag inte avmaska utan spara maskorna så jag kan sy ihop med kitchener stitch, det blir så mycket snyggare.

Mönster: Fragment 16
Storlek: 74/86
Garn: ONline linie 231, 100% ull
Garnåtgång: strax under 250g
Stickor: Rundsticka stl 8




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar