12 november 2010

Födelsedagströja..

Häromdagen fyllde våra vänners dotter 1 år och jag passade på att sy en tröja till henne i ettårspresent. Jag älskar kombinationen av tyger och Trollungen kommer att få någonting liknande. Den stora utmaningen var knapphålen och knapparna, men med tungan rätt i mun och många snälla ord till maskinen så gick det helt okey. Knapparna sydde jag för första gången i på maskin och det ser ju så proffsigt ut. Min overlock krånglade en del efter missödet med den överkörda nålen så insidan blev inte riktigt så snygg som jag hoppats på, men lite nya knivar så ska den nog gå som en dröm igen tills vidare får jag låta den vila.

Mönster: Ottobre nr 4/2010
Storlek: stl. 80
Tyg: Turkos bomullstrikå och brun muddväv från den lokala tygbutiken, mönstrad bomullstrikå från Stoff & Stil. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar