16 augusti 2013

Lätt att laga filofax

Min fina, röda filofax har legat oanvänd i flera år nu. Det har inte varit någon anledning att ha en stor kalender när man är hemma med barnen och det inte finns några tider att passa. Nu är dock situationen en annan. Vi arbetar ojämna tider både jag och min sambo + att barnen går olika tider hos sin dagmamma. Det är många tider att hålla koll på, jag har gett kalendern i telefonen ett försök, men nu känner jag att jag vill ha en riktig kalender igen. En som man kan bläddra i och där det är lätt att anteckna och få en överblick över hur planen för dagen ser ut. Jag plockade fram filofaxen häromdagen, men insåg att gummibandet som håller ihop den var helt slut. Eftersom filofaxen, trots flera års användning, ser ut som ny i övrigt kändes det dumt att kassera den. På 5 minuter blev gummibandet bytt och nu ska jag bara köpa en aktuell kalender att stoppa i.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar