26 september 2013

Tre favoriter

Jag har på det senaste funderat mycket över mitt skapande, hur det började, vad jag lärt mig och vad jag åstadkommit. Det känns otroligt roligt att ha allt dokumenterat här i bloggen och det är kul att se tillbaka och minnas allt man gjort. Här kommer ett inlägg med tre av mina favoriter genom åren.

Babyoverallen i Alpaca
Jag hittar inte ord att beskriva hur mycket jag har älskat denna overall. Har på något magiskt vis vuxit med barnen och använts flitigt till de båda. Trollungen är född mitt i kalla vintern 2009 och var alltid lagom varm.
Inlägg om overall hittar du här och här
Stickad Babyoverall
Echo Flower
Fantastisk skapelse och jag blir lika glad varje gång jag ser den värma min fina farmors ömma axlar. Det ör verkligen en speciell känsla att se en spetsstickad sjal växa fram. Jag tänker mig att det är samma känsla som en konstnär bär på när de ser duken fyllas med färg. Den har en helt egen kategori i bloggen.
Echo Flower stickad sjal Spetsstickning
Gallerfilten
Kanske är det så att man minns det som verkligen fyllt sitt syfte. Den här gallerfilten är använd flitigt även den, har snurrat många varv i maskinen, men håller fortfarande färg och form. Nu är det bra precis fyra år sedan jag blev klar med den och den används fortfarande. Jag älskar färgerna och skulle gärna vilja ha en i storlek stor att svepa om mig i soffan på kvällarna.
Den här filten var något av de första lite större projekten jag färdigställde och den kommer nog aldrig att flytta härifrån.
Virka gallerfilt till bebis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar