29 november 2015

Rävmössan är färdig

Rävmössan har varit färdig i ett par veckor nu och jag har väntat på ljusa dagar och utelek, men det var dags att inse att det är ont om sådana dagar just nu och mössan blev fotad inomhus.

Passformen är riktigt bra och sitter ordentligt på Vildens huvud. Såhär i efterhand hade jag önskat att jag hade gjort det rätstickade partiet ett par cm längre. För att få till öronlapparna har jag använt mönstret till Garter ear flap hat, jag gillar verkligen de här öronlapparna och framöver kommer jag att sticka en mössa åt mig själv efter det mönstret. Perfekt med lite värme åt öronen när man är ute med barnen i snön i vinter.
Rävmössa sticka Järbo Fuga

Sticka Rävmössa Järbo Fuga

Inspiration hämtad från: KatLinn
Garn: Dubbla trådar Järbo Fuga, 2 nystan roströd (60165), 1 nystan naturvit (60101) & 1 nystan svart.
Stickor: Stl. 5 & stl. 4,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar