5 november 2015

Det var inte igår..

Här var det längesen jag kikade in, nästan två år sedan, mycket har hänt sedan dess och mitt handarbetande har legat undanstoppat i en flyttkartong i förrådet alltför länge. För några månader sedan började det välbekanta kliandet i fingrarna igen, men det var först för någon vecka sedan som jag tog mig tid att rota fram mina nålar, mycket tack vare att Trollungen och Vilden blivit så stora att de börjat virka.

Just nu har jag en Foxy and Wolfie på nålarna. Vilden fick syn på Katlinns underbara rävmössa och önskade en likadan. Jag hoppas att den ska passa. I min iver hade jag inte ro att beställa hem ett rent ullgarn, som jag egentligen föredrar att arbeta med utan köpte Järbo Fuga på närmaste Ica Maxi.

foxy and wolfie järbo fuga 3-needle bind off

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar