16 juli 2011

Trögt var bara förnamnet..

Jag påbörjade en blöja som en del av marsutmaningen. När jag insåg att jag glömt att sy resåren bak avstannade arbetet och stod stilla länge. Ikväll tog jag mig äntligen i kragen och gjorde det allra sista på blöjan. Den är sydd efter Ottobres mönster, en modell som passar bra på Vilden.

Härligt fräsch och sommrig blev den, men jag har gjort en dundertabbe och inte förstärkt under knapparna så man får ta det försiktigt när man ska öppna/stänga. Återigen är det återbruk, yttertyg och foder kommer från två toppar, det fastsydda inlägget inuti är gjort av spillbitar i bomull.



Mönster: Ottobre nr 6/2010 (här finns ytterliggare en blöja gjord efter samma mönster)
Storlek: stl 50/56 enligt mönstret, men det känns stort, kanske stl 62/68
Material: Trikåtoppar 100% bomull
Inlägg: Inläggen är insydda i blöjan, 1 stort och 3 små i 100% bomull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar