21 december 2010

Återvunnet till liten..

Jag har sytt en tygblöja till den allra minsta, fast blöjan känns stor. Den är sydd i mina gamla bomullstoppar med en applikation på rumpan, men datorn strejkar så den bilden fick jag inte över och tur var nog det. Inte nog med att det är första gången jag syr en applikation dessutom krånglade maskinen med mig på jordens alla vis medans den skulle sys fast så bra blev det inte, men framöver kan det bara bli bättre.
Blöjan är framknäppt med kardborre och jag längtar tills den dagen jag har tagit mig i kragen och beställt hem en ordentlig KAM-tång, jag föredrar knappar på blöjorna.
Inläggen är isydda i blöjan av bekvämlighetsskäl, så enkelt som möjligt vill vi ha det.


Mönster: Ottobre nr 6/2010
Storlek: stl 50/56 enligt mönstret, men det känns stort, kanske stl 56/62
Material: Trikåtoppar 100% bomull
Inlägg: Inläggen är insydda i blöjan, 1 stort och 3 små i 100% bomull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar