1 december 2015

Medvind önskas

Här hemma börjar vi bli slitna nu, jag och Vilden. Magsjuka har härjat i hans kropp i flera dygn och jag har städat, sanerat, vakat och allt annat som hör vardagen till med två barn. Nu verkar det äntligen ha gett sig och jag hoppas på lite medvind, att jag och Trollungen klarar oss från sjukan, för sådan tur hade inte hans dagmamma.

Nu när kylan börjar komma blir jag så sugen att sticka sjalar. Jag älskar den där känslan när man får sno sjalen flera varv runt halsen och gå ut i kylan en solig vinterdag. Jag har haft några nystan Alpaca Silk liggande i flera år och en bild av en randig sjal i huvudet, så när jag hittade Claras Medvind igår på ravelry visste jag precis vad som skulle göras.

Det är oerhört skönt att följa ett lätt mönster med mycket rätstickning när det inte finns så mycket energi kvar i kroppen. Jag gör en egen randning och kanten med en tråd av varje färg, jag ville ha den kraftigare.

Medvind sjal Sticka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar