31 oktober 2009

FO 2009: Blöjbyxa i ull

Efter en hel dag med tentaplugg behövde jag ägna mig åt något enkelt och avslappnande. Jag passade därför på att sticka ett par blöjbyxor i ull till bebisen.
Mönstret var riktigt enkelt att följa och det ska bli kul att utveckla det senare när man vet hur man vill ha blöjbyxorna. Jag trodde först att det skulle bli alldeles för tjockt att sticka i lovikka-garn, men inser nu att det nog krävs lite tjocklek för att det ska stå emot ordentligt. Jag tror det här blir en suverän nattblöja till bebisen. Jag har däremot många ideér i huvudet om hur jag kan göra den smidigare och ändå få lite tjocklek på den, men det får bli senare projekt.

Mönster: Samuels ullbyxa -->
Storlek: 4-8 kg
Garn: Restgarn, Lovikka 100% ull 
Färger: Röd, havsgrön, grå & naturvit
Garnåtgång: 100 g
Stickor: Stl. 5


2 kommentarer:

  1. Så söta byxor! Delar du med dig mönstret till ryssmössan, den verkar jättehärlig. Kan bli en bra julklapp.

    monke

    SvaraRadera
  2. Guuud så söta!!! Tack för din kommentar på min blogg förresten :)

    SvaraRadera