30 mars 2010

Baggy jeans..

Jag har gjort ett par byxor till Trollungen nu under kvällen, för att lära mig hantera Huskey, att lära mig sy byxor for nog bli nästa utmaning. Trots att jag använde samma mönster som sist blev dem gigantiska. Jag misstänker att det är trikån jag använde till mudd som gav med sig lite för mycket. Imorgon bitti när Trollungen vaknar ska jag testa dem på henne och se hur stora dem blev egentligen. Kanske kan jag rädda dem genom att bara ersätta mudden i midjan.
Som många redan vet tycker jag om att använda det jag har och därför är byxorna sydda av mina gamla favvo jeans och en gamla topp fick bli till mudd.
På bilderna ser det ut som att sidsömmarna inte gå i varandra, men det är bara byxan som ligger knepigt. Sidsömmarna bildar ett V om man ser dem från sidan.
Natti Natti!

1 kommentar:

  1. Vad fina byxorna blev, vad duktig du är! jag ska försöka mig på att sy en dopmössa till lillan. Dopklänning har vi i mannens släkt, men jag ville göra något själv till henne till dopet, så det får bli en dopmössa, du har inga förslag på vart man kan hitta mönster och sånnt? Jag syr ju aldrig i vanliga fall, så jag ser det som en utmaning. En mössa borde jag ju kunna sätta ihop.

    Det värsta "tandhumöret" har gett med sig, men hon blir väldigt grinig ibland, men det går över. Inget mer skrikande på kvällen iallafall, för den här gången...

    SvaraRadera