22 mars 2010

FO 2010 - Peaks Island Hood

Peaks Island Hood avmaskades och blockades i helgen. Jag är supernöjd trots att den mellan varven bråkat lite med mig. Den stora nackdelen med att sticka åt någon annan är dock att man vill ha själv. Just nu drömmer jag om en grön Peaks Island åt mig själv.

Om jag får säga det själv så tycker jag att sjalen passar perfekt hos sin nya ägarinna. Den klär henne, fäger blev helt rätt och jag får intrycket av att hon blev nöjd. Jag hör skvallras om drömmar om en vit en.
Kika gärna in hos henne - inspirecoach.se.

För att återgå till själva arbetet så var den rolig att sticka, men jag tycker inte att mönstret var så välskrivet som Ysoldas mönster brukar vara. När det kom till knapphålen körde jag helt fast och hur jag än vred och vände på det så fattades alltid en maska. Slutligen accepterade jag att det felade och avslutade varvet med en rät & en avig ist för 1 rät och två aviga som mönstret anger. Vid blockning blev knapphålen ändå okey.

Mönster: Peaks Island Hood av Ysolda
Garn: Sandnes garn kitten mohair
Garnfärg: 5037 Lila
Garnåtgång: 100 g
Stickor: Rundsticka stl.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar