9 december 2010

Photo Pearls..

Som den pysselnörd jag är kunde jag inte motstå paketet med svart/vita photo pearls på Panduro. Klockan är mitt i natten, jag borde sova sen länge, men med en dotter som krävt ständig kroppskontakt hela dagen är det skönt att få förlora sig själv i skapandets värld en liten, läs lång, stund innan läggdags. Jag börjar lätt med en liten bild på 30x30 pärlor. Jag hade gärna byggt en större då det blir bättre resultat, men det får bli nästa utmaning.

Sakta växer ett motiv fram
Under mina uppväxtår har jag och mina syskon byggt ett oändligt antal pärlplattor. Stackars mamma lär ju inte ha gjort annat än strykit pärlplattor på dagarna. Jag har längtat till den dagen då min dotter är så pass stor att vi kan bygga pärlplattor tillsammans, men nu behöver jag inte vänta längre. Nu kan jag stilla pärlbehovet på egen hand utan att behöva känna mig barnslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar