22 september 2011

En ängel till låns..

Vi har en ängel till låns i släkten och jag passade på att välkomna henne med en present. Jag var skyldig hennes familj ett handarbete, och tyget jag använt har legat länge och väntat på att bli en Mei tai. MT'n är i största laget, men jag har tänkt att hon ska kunna växa i den, men jag har provburit båda barnen och den passar till båda så det passar nog även en 10-månaders bebis. 

Det finns ett avtagbart huvudstöd som går att anpassa efter storleken på barnet huvud, sen knyts det fast i axelbanden. 

Jag har ju som sagt provburit med båda barnen och jag hade gärna behållit MT'n här. Den är riktigt avlastande och supermysig, men den kommer att göra mycket gott i sitt nya hem.

Mei Tai

Mei Tai

Mei Tai

Mönster: Eget
Storlek: från ca 4 månader - barnen inte längre vill bli burna. Trollungen på bilden är 15 kg tung och längre än sina jämnåriga kamrater. Passar dock bästa för det lite äldre barnet.
Material: Yttertyg från Åhlens, foder från Panduro, axelband och midjerem återbrukat från en gardin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar