4 september 2011

Ullbyxor på tillväxt..

Just nu är det riktigt roligt att sticka ullbyxor, kanske hänger det ihop med den återfunna glädjen att sy tygblöjor. Båda är stickade med garner som fanns här hemma. Det här är en Curly Purly stickad i M&K's ekoull som blev över efter de här projektet och drops Eskimo som min mamma fått över. Eskimon räckte inte riktigt hela vägen och jag måste leta rätt på mer. Den lokala drops-återförsäljaren har slagit igen så jag får söka mig utanför Borlänges gränser.


Den undre är stickad efter mönstret till Samuels ullbyxa. Jag har hört mycket gott om den och gör ett nytt försök. Garnet tokälskar jag, enda nackdelen är att det blir väldigt noppigt efter lite användning. Vid något tillfälle köpte jag på mig flera färger bara för att det var så härliga, men med ett nystan per färg kommer man inte så långt. Med det här verktyget har jag skapat ränderna. Färgåtergivningen är däremot inte den bästa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar