17 september 2011

Tidernas bästa overall..

Det här är tidernas bästa babyoverall. Den vi har gjorde jag till Trollungen i stl 0-3 månader så nu när hösten är på gång och Vilden har hunnit bli 4 månader (66 cm lång) är den i minsta laget. Nu funderar jag på om jag ska göra en till och den stora frågan just nu är vilket garn jag ska ha. Drops Alpaca är visserligen supermjukt och gosigt, men den hårar så hemskt. Har ni några tips på mjuka härliga garner, fingering- eller sportweight, och utan konstfibrer så hojta till.


2 kommentarer:

  1. Fantastisk overallen! Anton hade alltid ludd i halsvecken =)

    SvaraRadera
  2. Jättesöt overall! Men ang garnfrågan... jag gillar att virka (stickar ju inte :) ) i Drops Merino extra fine till bebisar / mindra barn. Luddar inte som alpackan och är ändå också av 100% ull, dock är den superwash behandlad. Och vad som sagts mig ska merinoullen inte komma från Australien... kan ju fortfarande kännas rätt viktigt
    hälsningar virkpia

    SvaraRadera