2 oktober 2013

Hur stickar man efter engelska mönster?

Jag märker att det är många som inte vågar sig på att sticka eller virka efter engelska mönster och det är synd för utbudet växer kolossalt om man söker mönster över hela världen. Ravelry är ju en mönsterbank som kan göra även den mest omotiverade att få kli i fingarna, men då underlättar det att behärska de engelska stick- och virktermerna.
Hur sticka man engelska mönster Virka
Här är min echo flower, stick
När jag började sticka efter engelska mönster behärskade jag knappt de svenska, men det finns bra hjälpmedel att ta till. Goggle translate är inte ett av dem. Drops har en ordlista som man kommer riktigt långt på, men ibland har de inte med förkortningar och då har jag använt Knittys lista över vanligt förekommande förkortningar i kombination med drops ordlista.

Kan jag så kan du! Ta steget och våga prova. Det är inte alls särskilt svårt att läsa ett engelskt mönster och det kräver inte stora engelskakunskaper, det är bara en fråga om att knäcka koden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar