4 januari 2011

Att slakta en tröja..

För några veckor sedan rensade min mamma bland sina gamla ulltröjor som hon stickat på 80-talet och i stället för att slänga dem på tippen fick de följa med mig hem. Jag ser framför mig härliga projekt av filtade tröjor och lite smidiga blöjbyxor till Trollungen.

Nu har en grisrosa skapelse förvandlats till en ullbyxa. Jag ska slänga den i tvätten så får vi se om sömmarna håller, jag är lite skeptisk till att sy i sönderklippta stickade plagg om de inte är filtade och imorgon visar det sig om storleken är lagom till Trollungen. De ser lagom ut, men resåren var lite väl tight och är det någonstans det blir trångt så är det just där, men det borde gå att sticka om mudden de passar bra i övrigt. 

Beskrivning hittade jag här

Bilder kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar