2 januari 2011

Åkpåse till en stjärna..

Jag har sytt en åkpåse, mönster från Skrot-design. Åkpåsen överlämnades till nyblivna föräldrar på nyårsafton och jag hoppas att den kommer till användning. Jag saknade något liknande till Trollungen när hon var pytte.

Jag sydde en applikation och den här gången gick det betydligt bättre än på tygblöjan till Vilden. Jag var duktig och noterade symaskinens alla inställningar så jag hoppas att jag ska lyckas även nästa gång.
Åkpåsen syddes i svart fleece med en härlig blå trikå som foder. Jag älskar den blå färgen och jag tror nästan att jag måste köpa hem mer av den för jag bli alltid lika inspirerad när jag använder den, tidigare har den figurerat i en födelsedagströja.
I Åkpåsen syddes hål för bilstolens/vagnens bälte och det gick mindre bra. Trots att jag stadgat upp trikån och fleecen med vliesofix drog tygerna ut sig och till nästa gång behövs ännu mer stadga. Jag funderar på om man ska sätta ett lager vävt tyg emellan för att få det bra. Jag får testa mig fram helt enkelt.

Bilder kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar