17 januari 2011

Ett nytt försök..

I dubbel bemärkelse, dels ger jag mig på ett mönster på en blöjbyxa jag försökt sticka tidigare, men inte blev klok på. en tråd kampes 3-trådigt och en tråd av Drops Alpaca. Alpacan har legat i mina gömmor i många år nu, jag försöker mig ständigt på nya projekt med det, men det slutar alltid med att vi inte riktigt kommer överens och jag repar upp. Tillsammans med kampes 3-trådiga beter det sig faktiskt som jag vill så nu är frågan om det blir en blöjbyxa av det eller inte. Jag var nämligen lite för snabb när jag började sticka i kombination med ett luddigt mönster så de blir i absolut minsta laget, nu velar jag mellan om jag ska repa upp eller chansa på att de passar en nyfödd. I värsta fall finns det ju alltid dockor som behöver blöjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar